Το 2010, οι αερομεταφορές στην Ευρώπη βγήκαν από την οικονομική ύφεση και άρχισαν να έχουν και πάλι ανοδικές τάσεις. Ο συνολικός αριθμός πτήσεων στην Ευρώπη το 2010 ήταν 9,49 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 0,8% σε σύγκριση με το 2009.
Η ανάπτυξη προήλθε κυρίως από αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, οι οποίες σημείωσε αύξηση 6,9% σε σύγκριση με το 2009 -αν και αυτή επιβραδύνθηκε σημαντικά κατά το τέλος του έτους. Αλλά και οι επαγγελματικές αερομεταφορές συνέβαλαν σε μεγάλο βαθμό στην οικονομική ανάπτυξη, εμφανίζοντας από το 2009 αύξηση 5,5%. Η ανάπτυξη πτήσεων συγκεντρώθηκε σε λίγες χώρες: Η Τουρκία, η Ιταλία, η Ουκρανία και η Γερμανία ήταν τα κράτη εκείνα που πρόσθεσαν περισσότερη κίνηση στο ευρωπαϊκό δίκτυο. Η οικονομική κρίση και μια σειρά γενικών απεργιών μείωσαν σε γενικές γραμμές την κίνηση στην Ελλάδα. Το Ην. Βασίλειο και η Ιρλανδία "έκλεισε" τη χρονιά με λιγότερες πτήσεις από τα ήδη μειωμένα επίπεδα του 2009. Η Ρωσία είδε σαφώς ανάπτυξη φέτος -και μάλιστα για ένα μήνα το καλοκαίρι του 2010 ξεπέρασε τις ΗΠΑ ως ο κυριότερος εξωτερικός συνεργάτης στις αερομεταφορές για την Ευρώπη.
Το 2010, οι καθυστερήσεις αυξήθηκαν κατά μέσο όρο από 1,6 λεπτά/πτήση το 2009 σε 2,7 λεπτά/πτήση το 2010.
Η περασμένη χρονιά χαρακτηρίστηκε επίσης από σημαντικές ακυρώσεις πτήσεων λόγω των καιρικών συνθηκών, του σύννεφου τέφρας από τη Ισλανδία, των απεργιών και των μειώσεων σε χωρητικότητα. Εκτιμάται ότι 175.000 τακτικές πτήσεις ακυρώθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους. Ακόμη και εάν αφαιρεθούν οι επιπτώσεις του σύννεφου της τέφρας, το νούμερο αυτό είναι 2,5 φορές περισσότερο από όλες τις ακυρώσεις του 2009
"Το 2010 είδαμε ήδη τις απαρχές της ανάπτυξης και το 2011 αναμένουμε περαιτέρω αύξηση τουλάχιστον κατά 3,6% στον αριθμό των πτήσεων σε όλη την Ευρώπη. Αυτό θα προέλθει από την ανάκαμψη από την τέεφρα του ισλανδικού ηφαιστίου, αλλά και και από το ότι οι αεροπορικές εταιρείες εξακολουθούν να αναζητούν το σωστό επίπεδο χωρητικότητας, ώστε να ανταποκριθούν στη ζήτηση με την πάροδο της οικονομικής κρίσης", δήλωσε ο David Marsh, επικεφαλής του Τμήματος Προβλέψεων στο EUROCONTROL.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου