Αναζήτηση ξενοδοχείων

Ημερομηνία check in

Ημερομηνία check out

Εργασία από την Careerjet

Η ομιλία του υφυπουργού Πολιτισμου-Τουρισμού στον Άγιο Νικόλαο

 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgM3D8ZCtjBGSnYRYR4OoKSiMCECd1fKEU3C9GN9VJ6ZCUF4b_WHKhjBO8s346ZoDMzM4T5MSSrGFNmII7IqgfVuGkfdy9ZdKKaIVCp0U-rsWigh6utVPrNhQrSNY4rHOoD40M6OOX-iWG0/s1600/%CE%9D%CE%B9%CE%BA%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%AC%CE%B4%CE%B7%CF%82.jpg

Στην πρόσφατη επίσκεψη του υφυπουργού Τουρισμού κ. Γ. Νικιτιάδη στον Άγιο Νικόλαο ακούσαμε στην ομιλία του κάποιες ιδέες που οφείλουμε να ομολογήσουμε μας ξάφνιασαν ευχάριστα. Ο υφυπουργός αναφέρθηκε στην διεύρυνση της τουριστικής περιόδου (είναι κάτι που επανειλημμένα έχουμε αναφέρει εδώ στο Μαντράκι), εναλλακτικές μορφές τουρισμού καθώς και αλλαγή του τρόπου προβολής της χώρας μας στο εξωτερικό. Παραθέτουμε την ομιλία του υφυπουργού τονίζοντας τα σημεία που μας φάνηκαν εξαιρετικά ενδιαφέροντα. Εμείς πάντως να υπογραμμίσουμε ότι τόσα χρόνια λόγια έχουμε ακούσει πολλά αλλά πράξεις λίγες, άντε να δούμε τι θα γίνει και αυτή τη φορά.

Η ομιλία:

"Ο Ελληνικός Τουρισμός, όπως εξελίχθηκε φέτος, τελικά στάθηκε, κράτησε, άντεξε, δεδομένου ότι οι προοπτικές του, όπως είχαν διαγραφεί τον περασμένο Μάιο, με τους τρεις νεκρούς της Μαρφίν και την εικόνα της καιγόμενης Αθήνας, τις διαδηλώσεις και διαμαρτυρίες, την παρεμπόδιση των κρουαζιερόπλοιων να μπουν στα λιμάνια ή την παρεμπόδιση τουριστών να επιστρέψουν στα ξενοδοχεία τους, που έκαναν το γύρο του πλανήτη, προδιέγραφαν προοπτική μείωσης 30-40% των αφίξεων και μείωση 45% στα έσοδα. Οι προβλέψεις εκείνες ήταν τότε εύλογες για την εικόνα που προβαλλόταν για τη χώρα μας.
Καταφέραμε, όμως, να τις αντιστρέψουμε και ενεργοποιώντας σε μεγάλο βαθμό το ανθρώπινο δυναμικό η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού-Τουρισμού καταφέραμε να περιδιαβούμε ολόκληρη την Ευρώπη, για να πείσουμε ότι πρέπει να αλλάξει αυτή η εικόνα. Και πείσαμε, με εκατοντάδες δημοσιεύματα σε εφημερίδες και περιοδικά, με παρουσιάσεις σε ραδιόφωνα και τηλεοράσεις, αλλά παράλληλα και με την αυταπάρνηση που έδειξαν όλοι οι άνθρωποι του τουρισμού με πρώτους τους ξενοδόχους, οι οποίοι έριξαν τις τιμές τους κατά 35 – 40%, ως και οι πιο απλοί εργαζόμενοι, που άντεξαν την πίεση και διέθεσαν τον εαυτό τους στην υπηρεσία του τουρισμού.
Παρά τις πιέσεις που δέχθηκαν όλοι αυτοί οι άνθρωποι της αγοράς στη χώρα μας κατάφεραν να ανακτήσουν το χαμένο για χρόνια χαμόγελο, να εμφανίσουν τον τουρισμό μας όπως θα θέλαμε να εμφανίζεται και έτσι να φτάσουμε στο σημείο σήμερα να λέμε ότι τους πρώτους 8 μήνες του έτους, από Ιανουάριο ως Αύγουστο συγκρινόμενα με το αντίστοιχο διάστημα του 2009 είχαμε κατιτί παραπάνω στις αφίξεις (περίπου 1,2%) και κατιτί παραπάνω στις διανυκτερεύσεις και τα έσοδα μειώθηκαν κατά 6-7%, όταν οι προβλέψεις αναφέρονταν σε 30-40%.
Παρά ταύτα αυτή η εικόνα είτε υπήρχε, είτε όχι δε θα άλλαζε τη δική μας απόφαση, για να αλλάξει η στρατηγική της χώρας μας στον Τουρισμό. Δηλαδή να αποκτήσει πολιτική σε ό,τι αφορά τον Τουρισμό, να επανατοποθετηθεί παγκοσμίως και να δραστηριοποιηθεί επιτέλους σε ό,τι αφορά τις κατευθύνσεις στον τουριστικό τομέα. Όλα αυτά μέχρι σήμερα είτε γίνονταν λάθος είτε δεν γίνονταν καθόλου!

Εννοώ ότι ήταν λάθος να προσπαθούμε να προβάλλουμε την Ελλάδα με μία ημίγυμνη γυναίκα ή ένα ημίγυμνο άνδρα δίπλα σε κάποιες κολώνες σε ένα περιοδικό ή μια εφημερίδα.
Ήταν λάθος να προσπαθούμε να προσεγγίσουμε τουρίστες λέγοντάς τους «έλα να ανακαλύψεις τις αισθήσεις σου, έλα να βρεις το μύθο σου...». Ήταν λάθος τα πέντε συνθήματα που αλλάξαμε σε πέντε χρόνια. Ήταν λάθος το ότι προσεγγίζαμε όλες τις χώρες με το ίδιο σύνθημα. Ήταν λάθος που δεν κάναμε μια χωριστή προβολή για κάθε χώρα χωριστά, γιατί κανένας λαός δε ζητά τα ίδια πράγματα, όταν έρχεται στην Ελλάδα. Ήταν λάθος το ότι δεν επιλέγαμε να φέρνουμε δημοσιογράφους, γιατί όσο αξίζει ένα άρθρο ή ρεπορτάζ σε μια ξένη εφημερίδα δεν αξίζουν χίλιες σελίδες διαφημίσεων.
Υπάρχουν πλήθος λαθών ή παραλείψεων, που εμπόδισαν αυτός ο ρημαδιασμένος ο τουρισμός μας να φύγει από το 12, 13, 14 εκατομμύρια αφίξεις, που παραμένει τα 6-7 τελευταία χρόνια και να εκτοξευτεί εκεί που πρέπει, να αποδώσει τα χρήματα που πρέπει και να φέρει έσοδα, να προσθέσει στην απασχόληση όπως πρέπει. Ο τουρισμός στη χώρα μας έχει τις προοπτικές, τις δυνατότητες, τις δικές του εσωτερικές δυνάμεις να προσφέρει πολύ περισσότερα.

Εμείς ξεκινήσαμε μια διαφορετική στρατηγική, αφού και να θέλαμε να συνεχίσουμε τις παλιές συνταγές με το χρέος των 120 εκατομμυρίων του ΕΟΤ, δεν είχαμε χρήματα για διαφημίσεις με δεδομένη τη μήνιν των ξένων μέσων ενημέρωσης, στα οποία χρωστούσαμε χρήματα.
Είπαμε ότι η χώρα δε μπορεί να σταθεί ανταγωνιστικά με τουριστική περίοδο 4 ή 5 μηνών το χρόνο. Και ότι δε μπορεί η χώρα να προβάλει κάτι που δεν είναι, ενώ δεν προβάλλει όλα τα άλλα, τα οποία είναι, αλλά δεν προβάλλαμε ποτέ προς τα έξω.
Ξεκινούμε, λοιπόν, λέγοντας ότι η Ελλάδα πρέπει να έχει 52 εβδομάδες το χρόνο τουρισμό! Λέγοντας ότι πρέπει η τουριστική κίνηση να απλωθεί από τα βόρια σύνορά της μέχρι τα νοτιότερα. Παντού, γιατί η κάθε περιοχή έχει ομορφιές και πλούτο που μπορεί να αναδείξει, για να φέρει κόσμο στην πατρίδα μας, να προσθέσει στο ακαθάριστο εγχώριο προϊόν, για να μη χρωστάει η χώρα 323 δις...
Για να γίνουν οι 52 εβδομάδες πραγματικότητα, πρέπει να αναδειχθούν αυτά που έχει η κάθε περιοχή και αυτά είναι οι μοναδικές, εναλλακτικές μορφές τουρισμού, που διαθέτει η πατρίδα μας και οι οποίες αναδείχθηκαν όπως έπρεπε. Οι μελέτες, που έχουν γίνει, δείχνουν ότι οι ξένοι έρχονται στη χώρα μας για να κάνουν μπάνια στις παραλίες, λίγο να διασκεδάσουν και να δουν... λίγα αρχαία! Κι όμως έχουμε έναν απίστευτο πολιτισμό, τον οποίο εμείς αφήσαμε εκεί στην άκρη περιμένοντας οι ξένοι επισκέπτες να τον ανακαλύψουν μόνοι τους! Στην ταυτότητα, που πρέπει τώρα εμείς να διαμορφώσουμε, πρέπει να βάλουμε την αρχαία Ελλάδα, το Βυζάντιο, τη σύγχρονη Ελλάδα που δεν υπάρχει στην ταυτότητά μας σήμερα με τους μεγάλους Έλληνες δημιουργούς κλπ"
Blog Widget by LinkWithin

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Next previous home