Αναζήτηση ξενοδοχείων

Ημερομηνία check in

Ημερομηνία check out

Εργασία από την Careerjet

Δύσκολη η ξενοδοχειακή ανάπτυξη σε Μέση ανατολή και Βόρεια Αφρική


Με μεγάλες διαφοροποιήσεις "έκλεισαν" το 2010 τα αποτελέσματα της ξενοδοχειακής αγοράς στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική (M.E.N.A.), καθώς σε άλλες χώρες  τα πραγματικά έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) εμφάνισαν ανάπτυξη, ενώ σε άλλες παρέμειναν αρνητικά.

"Η περιοχή της Μέσης Ανατολής και Βόρειας Αφρικής είναι μια ξενοδοχειακή αγορά με ιδιαίτερες προκλήσεις στην ανάλυσή της, σε σύγκριση με τη δυτική Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Η περιοχή δεν είναι τόσο ώριμη, με χώρες σε διαφορετικά στάδια ξενοδοχειακής ανάπτυξης. Έτσι, η αγορά είναι πολύ πιο απρόβλεπτη και η μη ισορροπημένη συμπεριφορά από ορισμένες αγορές μπορεί εύκολα να ανατρέψει περιφερειακές τάσεις", σχολιάζει ο διευθυντής Ανάπτυξης της MKG Hospitality, Vanguelis Panayotis.

Σύμφωνα με το παρατηρητήριο αγοράς HotelCompSet της MKG Hospitality, οι αγορές μαζικού τουρισμού στην περιοχή M.E.N.A. "έκλεισαν το με ένα σχετικά υψηλό και με υγιή ανάπτυξη RevPAR. Το Μαρόκο "έκλεισε" τη χρονιά με αύξηση RevPAR άνω του 20% ακολουθούμενο από την Αίγυπτο με 11%, την Ιορδανία με 8% και την Τουρκία 7%. "Οι χώρες αυτές είναι πολύ πιο προσανατολισμένες προς τον μαζικό τουρισμό και τα πακέτα "all inclusive". Το γεγονός αυτό αποδείχθηκε καθοριστικός παράγοντας για όλο το 2010, καθώς οι τουρίστες των βασικών ευρωπαϊκών αγορών περιέκοψαν τα ταξιδιωτικά τους έξοδα και επέλεξαν να παραμείνουν κοντά στο σπίτι τους. Πολλές από αυτές τις χώρες ήταν επίσης σε θέση να αντλήσουν έσοδα από τον εσωτερικό τουρισμό", εξηγεί ο Panayotis.

Η Νότια Αφρική εμφάνισε επίσης θετική με αύξηση του RevPAR (άνω του 13%). Ωστόσο, καθώς οι επιδράσεις της διεξαγωγής του Παγκοσμίου Κυπέλλου "ξεθωριάζουν", η ανάπτυξη εξαφανίζεται σταδιακά. Εν τω μεταξύ, η Τυνησία καταγράφει πτώση, η οποία επηρέασε τα αποτελέσματα του Δεκεμβρίου, το μήνα δηλαδή που ξέσπασε η πολιτική αναταραχή στη χώρα.

Οι αγορές που είχαν σοβαρή μείωση 12 μήνες νωρίτερα, όπως αυτές του Gulf Cooperation Council (GCC) είναι αρχίζουν τελικά να επανέρχονται, με την πτώση να επιβραδύνεται. "Δεδομένου ότι αυτή η βιομηχανία λειτουργεί κυκλικά, μπορούμε να είμαστε αρκετά βέβαιοι ότι, εάν οι συνθήκες παραμένουν σταθερές, η δυναμική θα συνεχιστεί. Και καθώς η ζήτηση συνεχίζει να αυξάνεται, οι ξενοδόχοι θα είναι σε θέση να αυξήσουν τις μέσες τιμές τους και, έτσι, να δοθεί ώθηση και στο συνολικό RevPAR. Ήδη είδαμε το ίδιο πράγμα να συμβαίνει σε πιο ώριμες αγορές, όπως στη δυτική Ευρώπη, η οποία εισήλθε σε οικονομική ύφεση περίπου 6 μήνες πριν τις αγορές της Μ.Ε.Ν.Α.", επισημαίνει ο Panayotis.

Μέχρι το τέλος του 2010, οι αγορές των χωρών του Κόλπου ήταν σε πολύ καλύτερη θέση σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, τροφοδοτούμενες από την αυξημένη ζήτηση. Οι επίσημες ξενοδοχειακές τιμές στο Κατάρ αυξήθηκαν κατά 9% στο Ομάν κατά 4,6%, ενώ σταθεροποιήθηκαν στο Μπαχρέιν, το Κουβέιτ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Παρά την πτώση των τιμών στη Σαουδική Αραβία, η τελευταία είναι η μόνη χώρα που κατέγραψε αύξηση κατά 7,4% του RevPAR. 

Blog Widget by LinkWithin

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Next previous home