Αναζήτηση ξενοδοχείων

Ημερομηνία check in

Ημερομηνία check out

Εργασία από την Careerjet

Μία νέα μαρίνα για τη στήριξη του τουρισμού!


Μία μελέτη με όραμα για μία νέα, διαφορετική, αλλά κυρίως σύγχρονη μαρίνα βρίσκεται εδώ και λίγο καιρό στο σχεδιασμό του Λιμενικού Ταμείου.

Πρόκειται για μία προσπάθεια του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου, Μίνωα Αλεφαντινού, η οποία θα έχει ως στόχο το Ρέθυμνο να αποκτήσει τη λιμενική εγκατάσταση που δεν απέκτησε με την εφαρμογή της πρώτης μελέτης, που ήταν μεν πρωτοποριακή, αλλά ουδέποτε υλοποιήθηκε όπως την σχεδίασαν το 1984 ο λιμενολόγος, Γιάννης Σιώρης και ο αρχιτέκτονας, κ. Αυγουστίνος.

Οι ίδιοι άνθρωποι έχουν αναλάβει να «επανασχεδιάσουν» τη μαρίνα του Ρεθύμνου, 26 χρόνια μετά και, σύμφωνα με τις πληροφορίες, ουσιαστικά «προσφέρουν» τη μελέτη στο Λιμενικό Ταμείο και την πόλη του Ρεθύμνου, δεδομένου ότι το Λ.Τ. θα πληρώσει μόνο 10 χιλιάδες ευρώ, τη στιγμή που τέτοιου είδους μελέτες έχουν πολλαπλάσιο κόστος.

Κατά τον μελετητή, «το πλεονέκτημα της μαρίνας του Ρεθύμνου είναι ότι βρίσκεται μέσα στην πόλη», πράγμα που δεν συναντάται εύκολα σε άλλες πόλεις της χώρας μας, αλλά και στο εξωτερικό και πλέον θεωρείται σχεδόν ανέφικτη η αδειοδότηση τέτοιων εγκαταστάσεων εντός των αστικών ιστών. Το γεγονός, πάντως, ότι η άδεια της συγκεκριμένης υποδομής προϋπάρχει αποτελεί ένα καλό δεδομένο, καθώς αυτό που προβλέπεται, με βάση τη νέα μελέτη, θα είναι ουσιαστικά «η νέα μαρίνα να “πατήσει” πάνω στην υπάρχουσα»!

Η μελέτη είναι έτοιμη και εντός των ημερών αναμένεται να καταλήξει στα χέρια των ανθρώπων της διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου, όπως μας επιβεβαίωσε σε επικοινωνία και ο μελετητής.

Η νέα μελέτη για τη μαρίνα προέκυψε, σύμφωνα με τις πληροφορίες, όταν ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, Μίνως Αλεφαντινός, πριν από λίγους μήνες σε επίσκεψή του στη Διεύθυνση Τουριστικών Λιμένων του ΥΠΠΟΤ και σε συνάντηση του με τη διευθύντρια, κα Μαρκάτου, επιχείρησε να προωθήσει το θέμα του σήματος του χώρου υποδοχής σκαφών αναψυχής για τη μαρίνα, ώστε στο μέλλον η μαρίνα να αποκτήσει και επισήμως την ταυτότητα της μαρίνας. Η κα Μαρκάτου φέρεται να πρότεινε στον κ. Αλεφαντινό τη δημιουργία μίας νέας υποδομής, σύγχρονης που θα ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες του Ρεθύμνου. Τότε, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου ζήτησε από τον λιμενολόγο, κ. Σιώρη μία νέα συνεργασία, ώστε να αξιοποιηθεί καταλλήλως ο υπάρχων χώρος και έτσι προέκυψε η εξέλιξη της εκπόνησης μίας νέας μελέτης.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η μελέτη αντιμετωπίζει ως ενιαίο το σύνολο της λιμενολεκάνης του Ρεθύμνου, συμπεριλαμβανομένων της σημερινής μαρίνας, αλλά και του εμπορικού λιμανιού!

Μέσα σε αυτή τη θαλάσσια έκταση, θα προβλέπεται η δημιουργία μίας νέας μαρίνα με έργα τα οποία θα εξασφαλίζουν τη λειτουργία και του εμπορικού – επιβατικού λιμανιού, ενώ θα δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την υποδοχή δύο κρουαζιερόπλοιων μέχρι 280 μέτρα, δηλαδή των μεγαλύτερων που κυκλοφορούν στη Μεσόγειο. Ακόμα, η μελέτη προβλέπει τη δημιουργία υποδομής για την υποδοχή μέγα γιωτ και ταχύπλοων, ενώ θα εξασφαλίζεται και η προστασία των επαγγελματιών και των ερασιτεχνών αλιέων.

Η υποδομή θα συμπληρώνεται από κτηριακές υποδομές αναγκαίες για τη λειτουργία μίας σύγχρονης μαρίνας, όπως σταθμός υποδοχής, σταθμός αναμονής, αλλά και εμπορικής δραστηριότητας.

Η Κρητική Επιθεώρηση επικοινώνησε με τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου, Μίνωα Αλεφαντινό, ο οποίος δεν θέλησε να μιλήσει για τη μελέτη, καθώς, όπως μας είπε, το σχέδιο του Λιμενικού Ταμείου και η μελέτη θα παρουσιαστεί σε ειδική εκδήλωση, που θα πραγματοποιηθεί την επόμενη Κυριακή στο «Σπίτι του Πολιτισμού», σε αρχές, φορείς και πολίτες. Μάλιστα, στην παρουσίαση αναμένεται να παραβρεθούν οι κ.κ. Σιώρης και Αυγουστίνος, ενώ δεν αποκλείεται να βρίσκεται στο Ρέθυμνο και η κα Μαρκάτου από το αρμόδιο υπουργείο.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η μελέτη είναι η πρώτη φάση ουσιαστικά του νέου σχεδίου, καθώς στη συνέχεια η διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου θα επιφορτιστεί με το έργο της έγκρισης και αδειοδότησης του μεγάλου αυτού έργου, που θα αλλάζει εντελώς την εικόνα της σημερινής μαρίνας.

Όσο για τη χρηματοδότηση της υλοποίησής του, αυτό είναι ένα ζήτημα που θα τεθεί όταν πια θα υπάρχουν οι εγκρίσεις και ανάλογα με το οικονομικό περιβάλλον που θα επικρατεί μετά από δύο τουλάχιστον χρόνια (όσο δηλαδή εκτιμάται ότι θα χρειαστεί η διαδικασία των εγκρίσεων).
Blog Widget by LinkWithin

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Next previous home