Εργασία από την Careerjet
Δύσκολες κινήσεις για την Ακτοπλοϊα... εντός ναρκοπεδίου
Με αυτή τη χαρακτηριστική φράση και με το τρίπτυχο «Αβεβαιότητα… Αβεβαιότητα… Αβεβαιότητα….», χαρακτηρίζεται η ελληνική ακτοπλοϊα που περνά δύσκολα χρόνια στην έρευνα της εταιρίας συμβούλων XRTC Business Consultant ΕΠΕ, που πρόσφατα δημοσιεύθηκε.
Η έρευνα που βασίζεται στις ετήσιες οικονομικές εκθέσεις των ακτοπλοϊκών εταιριών Anek Lines, Attica Group, Minoan Lines, και Nel Lines, αποκαλύπτει ότι για πρώτη φορά μετά το 2005 ο συνολικός τζίρος των εταιρειών αυτών έπεσε κάτω από το 1 δισ. ευρώ το 2009, όταν το 2005 ήταν στο 1,22 δισ. ευρώ, ενώ το 2008 μειώθηκε στο 1,07 δισ. ευρώ.
Τα βασικά σημεία της έρευνας που το Travel Daily News παραθέτει είναι ότι οι δημοσιονομικές προσαρμογές στην Ελλάδα αλλά και στην ΕΕ θα οδηγήσουν μεσοπρόθεσμα σε αύξηση της ανεργίας και σίγουρα μείωση της αγοραστικής δύναμης της πλειοψηφίας των καταναλωτών.
Οι παραγγελίες νέων πλοίων των ακτοπλοϊκών εταιριών παραμένουν ελάχιστες. Από την άλλη πλευρά η μείωση της ζήτησης ακτοπλοϊκών υπηρεσιών σε συνδυασμό με τον αυξανόμενο ανταγωνισμό σε γραμμές «φιλέτα» περιορίζουν σημαντικά τα έσοδα και επομένως τα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών.
Ο διεθνείς ανταγωνισμός επιρρεάζεται από πλοία νέας τεχνολογίας που προσφέρουν μεγαλύτερες οικονομίες κλίμακος, αλλά και από νέες κινήσες συγχωνεύσεων στην εσωτερική αγορά που διαφοροποιούν το χάρτη της αγοράς. Όμως είναι σύμφωνα με την έρευνα εμφανής η καθυστέρηση συνεργασιών με εταιρείες του εξωτερικού απομακρύνοντας τις στρατηγικές γεωγραφικής διαφοροποίησης που αποτελούν βασική πηγή εναλλακτικών εσόδων.
Ένα άλλο βασικό σημείο είναι η χρεοκοπία μεσαίου και μικρού μεγέθους εταιρειών του κλάδου λόγω έλλειψης ρευστότητας και αντανακλαστικών. Οι Saos Ferries και G.A. Ferries, με ένα σύνολο 22 πλοίων, έχουν σταματήσει τη δραστηριότητά τους για σειρά λόγων όπως τα υψηλά επίπεδα ανταγωνισμού, η έλλειψη αντανακλαστικών στις αλλαγές του εξωτερικού περιβάλλοντος, αλλά και η ιδιαίτερη προσήλωση στις άγονες γραμμές. Επίσης και η Kallisti Ferries έπαυσε να δραστηριοποιείται για τους ίδιους λόγους. Η παύση λειτουργίας των εταιρειών αυτών είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του διαθέσιμου στόλου και επομένως της χωρητικότητας, δυσχεραίνοντας σημαντικά την εξυπηρέτηση του ιδιαίτερα σύνθετου ακτοπλοϊκού δικτύου.
Το επόμενο βασικό σημείο είναι ο νέος τρόπος πληρωμής των επιχορηγήσεων που δημιουργεί προβλήματα στη ρευστότητα των εταιρειών λόγω των καθυστερήσεων που παρατηρούνται στις πληρωμές. Η μείωση των επιδοτήσεων λόγω περικοπής δαπανών αναμένεταινα επιδεινώσει την κατάσταση.
Σημαντικά σημεία έχουν κριθεί και οι εργασιακές σχέσεις που έχουν εισέλθει σε επικίνδυνη τροχιά επηρεάζοντας τη λειτουργία των ακτοπλοϊκών εταιρειών, αλλά και η κατάργηση του Υπουργείου Ναυτιλίας που δεν έχει επιφέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα δημιουργώντας σύγχυση στην αγορά.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου