
Σε τριπλό «μπλόκο» βρίσκεται η Ήπειρος αυτή την περίοδο. Η παραπαίουσα οικονομία, ο μειωμένος τουρισμός και οι απεργίες δημιουργούν μια πολύ δυσχερή κατάσταση στους Ηπειρώτες.Η Ηπειρωτική οικονομία ταλανίζεται, μετά και τις κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων, αφού σε πρώτη φάση στέρεψαν τα πρατήρια, ενώ ελλείψεις αρχίζουν να παρατηρούνται και σε άλλους τομείς της αγοράς. Ταυτόχρονα με τα νομοσχέδια του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που ελευθερώνουν τις αγορές στους κλάδους φορτηγών, βυτιοφόρων και πρατηρίων καυσίμων και περικόπτουν κεκτημένα των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας άνοιξε και ο «ασκός του Αιόλου», με αποτέλεσμα οι κινητοποιήσεις των τριών αυτών ομάδων να μετατραπούν σε «εφιάλτη» των ταξιδιωτών.
Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Αν συνεχιστεί επί πολλές ημέρες η απεργία των ιδιοκτητών βυτιοφόρων και ξεμείνουν οι οδηγοί από βενζίνη, ο Ηπειρωτικός τουρισμός θα δεχθεί τη χαριστική βολή!Είναι που είναι πολύ πεσμένος, περισσότερο από άλλες φορές, όπως αναφέρουν αυτοί που γνωρίζουν καλά τα πράγματα, πλέον θα… χτυπήσει κόκκινο!Αυτό αποτελεί μια πολύ δυσάρεστη εξέλιξη, αφού πολλές οικογένειες στην Ήπειρο, τόσο στα ορεινά όσο και στα παράλια, εξασφάλιζαν από τον τουρισμό ένα ικανοποιητικό εισόδημα.Είναι ενδεικτικό ότι σε απώλεια θέσεων εργασίας στον κλάδο του τουρισμού, θα οφείλεται, σε ποσοστό 30% με 40%, η όποια αύξηση ανεργίας προκύψει στους προσεχείς μήνες στη χώρα μας.Αυτό εκτίμησε ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Γιώργος Δρακόπουλος.Σύμφωνα με τον ίδιο, «ενώ το ζητούμενο είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, παρατηρείται ένταση της εποχικότητας και ότι παρόλο που προτεραιότητα αποτελεί η ποιότητα στον κλάδο, ωστόσο το αποτέλεσμα είναι οι συνεχείς μειώσεις των αποδόσεων στις τουριστικές επενδύσεις».
ΣΤΑ ΧΩΡΙΑ ΜΑΣ
Η οικονομική κρίση έχει επιπτώσεις αρνητικές και στη ζωή των χωριών μας.Αν και ήρθαν και θα έρθουν απόδημοι στα χωριά, εντούτοις όλοι παρατηρούν ότι φέτος η κίνηση στην Ηπειρωτική ύπαιθρο θα είναι πιο μικρή.Πολλοί είναι οι απόδημοι που δεν έχουν χρήματα και κάποιοι από αυτούς ή δεν θα έρθουν καθόλου ή θα έρθουν για μικρό χρονικό διάστημα.
ΕΝΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Στο μεταξύ, εντείνονται πλέον τα προβλήματα στον εφοδιασμό της αγοράς με καύσιμα, καθώς οι ουρές στα ελάχιστα πρατήρια που εξακολουθούν να προμηθεύουν βενζίνη πολλαπλασιάζονται, έπειτα από την απεργία διαρκείας που κήρυξαν από την Κυριακή τα ξημερώματα οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων, αντιδρώντας στο νομοσχέδιο για την απελευθέρωση της αγοράς. Τα περισσότερα πρατήρια έχουν ήδη ξεμείνει από καύσιμα καθώς οι καταναλωτές έσπευσαν μαζικά από την Κυριακή, αλλά και χθες, να «φουλάρουν» τα ρεζερβουάρ τους, με συνέπεια τα αποθέματα να εξαντληθούν άμεσα. Η ζήτηση καυσίμων είναι αυξημένη καθώς πολλοί πολίτες άρχισαν τις θερινές διακοπές τους, ενώ άλλοι θα αναχωρήσουν μέσα στην εβδομάδα.Η κυβέρνηση πάντως δηλώνει ανοιχτή στον διάλογο, αλλά ανυποχώρητη στις αλλαγές που πρέπει να συντελεστούν στην αγορά. «Φτάσαμε στη σημερινή κατάσταση γιατί κάποιοι κέρδιζαν και έχανε η χώρα. Ήρθε η ώρα να κερδίζουν και αυτοί αλλά και η χώρα» τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππας.
ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου