Αναζήτηση ξενοδοχείων

Ημερομηνία check in

Ημερομηνία check out

Εργασία από την Careerjet

«Συναγερμός» στη Μυτιλήνη

 



Μια ανακοίνωση, πραγματική «τορπίλη», έριξε χθες στο λιμάνι της Μυτιλήνης η εταιρία των Τούρκων πλοιοκτητών «Ζαλέ» που εδώ και χρόνια εκτελεί με τα πλοιάριά της τα δρομολόγια που συνδέουν το νησί με τα παράλια της Τουρκίας. Η εταιρεία «Ζαλέ» μείωσε στο ναδίρ τις τιμές των εισιτηρίων στα 10 ευρώ το ταξίδι μετ’ επιστροφής από τη Λέσβο προς το Αϊβαλί, έναντι 29 ευρώ που ίσχυε έως το τέλος της περασμένης εβδομάδας. Πρόκειται για κόστος το οποίο ίσχυε πριν από τουλάχιστον 2 χρόνια και που είχε ως αποτέλεσμα το μεγάλο καταναλωτικό κύμα από τη Λέσβο προς τα παράλια της Τουρκίας, με τις γνωστές συνέπειες για την τοπική αγορά του νησιού. Η παραπάνω κατάσταση είχε προκαλέσει τότε παρέμβαση των τοπικών φορέων οι οποίοι κατάφεραν να πείσουν σε άνοδο των ναύλων μετά από αλλεπάλληλες διαπραγματεύσεις.

Όπως ήταν αναμενόμενο, η νέα πτώση του κόστους του εισιτηρίου στα 10 ευρώ προκάλεσε χθες πανικό στον εμπορικό κόσμο της Μυτιλήνης, καθώς οι επιχειρηματίες ανησυχούν για την επανάληψη φαινομένων προηγούμενων χρόνων όπου, οι καταναλωτές εκμεταλλευόμενοι τη χαμηλή τιμή του εισιτηρίου, έσπευδαν κατά εκατοντάδες στα απέναντι παράλια, ψωνίζοντας μέχρι και τα πιο ασήμαντα καταναλωτικά αγαθά, με λογικό επακόλουθο τη μείωση της κίνησης στις επιχειρήσεις του νησιού. Επιπλέον, οι επιχειρηματίες της Μυτιλήνης εκφράζουν φόβους και για την απώλεια «τουριστικών εσόδων», τόσο από ξένους όσο και από τους Έλληνες επισκέπτες, καθώς με την τόσο χαμηλή τιμή εισιτηρίου ανοίγει αυτομάτως η «κερκόπορτα» για «αποδράσεις» των τουριστών στα απέναντι παράλια, συνδυάζοντας διακοπές σε Λέσβο και… Τουρκία, με δυσάρεστες επιπτώσεις για την τοπική οικονομία.

Από την πλευρά τους οι έμποροι του νησιού εμφανίζονται ιδιαίτερα προβληματισμένοι, ενώ η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης, Μάρω Βερβενιώτου, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Πιστεύαμε ότι το πρόβλημα είχε τα τελευταία χρόνια αντιμετωπιστεί με την άνοδο της τιμής του εισιτηρίου στα 29 ευρώ, αλλά δυστυχώς όμως από αυτή την εβδομάδα έχουμε νέα δεδομένα, μετά και την μείωση του κόστους μετάβασης και επιστροφής στα 10 ευρώ», συμπληρώνοντας μεταξύ άλλων, «Πρέπει να βρούμε αμέσως λύση στο πρόβλημα και κινούμαστε προς αυτήν την κατεύθυνση ως Εμπορικός Σύλλογος μέσω Επιμελητηρίου (στη διοίκηση του οποίου όπως γνωρίζετε συμμετέχω) προκειμένου να δούμε τι μπορούμε να επιτύχουμε. Εκτιμώ ότι αν το κόστος του εισιτηρίου παραμείνει σε αυτά τα επίπεδα, το πλήγμα για την αγορά θα είναι σοβαρό και μάλιστα σε μία περίοδο που οι τοπικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν πρόβλημα ρευστότητας».

Στον αντίποδα τώρα, η εταιρεία «Ζαλέ» υποστηρίζει ότι μείωσε την τιμή του εισιτηρίου, ανταποκρινόμενη στις παροτρύνσεις των επιβατών της για «χαμήλωμα του πήχη» λόγω της οικονομικής κρίσης. Ωστόσο, τα αίτια φαίνεται πως δεν έχουν να κάνουν μόνο με το τι ζητούν οι επιβάτες αλλά και με τον ανταγωνισμό που έχει προκύψει στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Ως γνωστόν, η εταιρεία «Ζαλέ» είχε μέχρι πρότινος το μονοπώλιο της γραμμής σύνδεσης της Μυτιλήνης με το Αϊβαλί, καθεστώς το οποίο άλλαξε με την επαναδρομολόγηση του πλοίου «Midilli» της tουρκικής εταιρίας «Juda Lines». Τα εισιτήρια της τελευταίας τα λανσάρουν αρκετά κεντρικά Τουριστικά Πρακτορεία της Μυτιλήνης, οι ιδιοκτήτες των οποίων βρίσκονται σε ένα «ψυχρό πόλεμο» εδώ και καιρό με την εταιρεία «Ζαλέ». Κάτω από αυτές τις εξελίξεις, η εταιρεία «Ζαλέ» πέρασε στην αντεπίθεση μειώνοντας τις τιμές των εισιτηρίων της, την ώρα που η ανταγωνίστρια εταιρεία συνέχιζε μέχρι χθες να διαθέτει τα εισιτήρια στα 29 ευρώ μετ’ επιστροφής.

Το Επιμελητήριο Λέσβου δέχθηκε χθες μπαράζ διαμαρτυριών από γνωστούς τουριστικούς πράκτορες της περιοχής, οι οποίοι ζήτησαν την παρέμβαση των τοπικών φορέων προκειμένου να αντιμετωπιστεί άμεσα το ζήτημα που έχει προκύψει στο λιμάνι, εκφράζοντας φόβους για τα «χειρότερα στην αγορά της Μυτιλήνης».

Από τις προτάσεις που δέχθηκε το Επιμελητήριο, είναι μέχρι και για προσφυγή στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, ενώ το όλο θέμα που έχει ανακύψει αναμένεται να έχει συνέχεια τις αμέσως προσεχείς ημέρες. Πάντως, στην περίπτωση που η εταιρεία «Ζαλέ» δεν «κάνει πίσω», τότε αυτονόητη θα πρέπει να θεωρείται η μείωση του εισιτηρίου και από την εταιρία «Juda Lines» για τα δρομολόγια του «Midilli», καθώς σε αντίθετη περίπτωση δεν θα μπορέσει «να επιβιώσει» έναντι του ανταγωνιστή της.
Blog Widget by LinkWithin

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Next previous home